Sea all dolphins swim - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu Sea all dolphins swim - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu

Sea all dolphins swim

Door: Andrea Jongejan

Blijf op de hoogte en volg Andrea

23 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Sea all dolphins swim
Vandaag gaan we naar Queenscliff. Ongeveer 1 1/2 uur bij Melbourne vandaan. Daar hebben we een tochtje geboekt om met sealions en dolphins te zwemmen.
We zijn er ruim op tijd en eten nog even wat voor we naar de boot gaan.
Bij het treinstation zien we een trein van "Thomas de trein" staan.
Even verderop staan nog meer treinen.
Echt leuk voor Danny om de treinen in het echt te zien.
Daarna gaan we richting de boot.
Andrea en Danny gaan echt het water in. Ron gaat mee als observer en fotograaf. Ook om Danny een beetje in de gaten te houden.
Daar aangekomen krijgen we wetsuits en een snorkel. Ja we gaan ook snorkelen, Danny ook!!!
Dat was een kleine verrassing.
Danny ziet er erg cool uit in z'n wetsuit,
De boot gaat lekker hard. Aan de zijkant hangt een net waar je in mag gaan hangen/liggen. De golven gaan dan onder je door en over je heen. Heel cool. Je kan ook de "headdive" doen. Op je kop hangen en met je hoofd door het water( als de boot op grote snelheid vaart). Zag er erg cool uit, vond Andrea iets te spannend.
De eerste stop was bij een reef, waar we gingen snorkelen. De crew van de boot zorgde heel goed voor Danny. Danny bleef in z'n wetsuit gewoon drijven in het water. Ook kreeg hij een speciaal "seethrough" board. Waardoor hij onder water kon kijken. Er bleef de hele tijd iemand bij Danny in het water. We hebben hele mooie vissen gezien.
Nog wel even gecheckt of "the Great White" hier niet was. Gelukkig niet!
De tweede stop was bij de zeeleeuwen. Er stond wel een ontzettende stroming. Je moest je goed vasthouden aan het touw, anders zou je gelijk wegdrijven.
Gelukkig ging Danny weer samen met iemand van de crew het water in. Het was heel gaaf. De zeeleeuwen lagen op een soort dock en sprongen zo voor je het water in. Ze zwommen langs je en onder je door. Het was best pittig om terug te komen bij de boot, door de sterke stroming.
Danny wilde heel graag in "het net".
Samen met Andrea ging hij dus in het net.( goed tussen Andrea d'r benen in)
Wow!, wat was dat gaaf.
Danny kreeg er geen genoeg van, totdat er ineens hele, maar dan ook hele grote golven kwamen. Danny verdween compleet onder water. Gelukkig had Andrea hem nog goed beet. Danny was er even klaar mee.
Andrea ging nog "bodysurfen" achter de boot. Oftewel aan het trapje achter de boot hangen, terwijl de boot met grote snelheid door het water gaat.
Bij de derde stop mocht je van het dak van de boot het water inspringen. Het was best wel hoog, Andres vond het best wel ( heel erg ) spannend. Maar ze wilde het graag doen. Heel stoer heeft ze "de sprong genomen". Eenmaal in het water moest je naar het strand zwemmen, wat nog een hele klus was met die sterke stroming. De boot haalde ons verderop, waar de stroming minder was , weer op.
Nu gingen we op zoek naar dolfijnen. Iedereen lette goed op !
Ron zag uiteindelijk 4 dolfijnen em. kreeg van iedereen groot applaus.
Helaas was de stroming daar te sterk om in het water gaan. We hebben ze dus alleen vanaf de boot gezien. But still, how cool is That!
We hadden nog nooit eerder dolfijnen in het wild gezien.
Tijdens de boottocht werden we trouwens goed verzorgd. Niet zoals op de tochtjes als je naar Turkije of Tunesië gaat. Hier krijg je in overvloed: koekjes , fruit, snoepjes en warme/koude dranken.
Dat was ook al zo bij Fraser Island.
( heerlijke broodjes en muffins)
Hier geef je trouwens ook geen fooi na een excursie of in een restaurant, hoorden wij van (Ned.) Australiërs aan boord.
Dit deden wij wel elke keer. Ze reageerden ook elke keer zo verrast. Nu weten we waarom.
Nog even bij de leuke boetiekjes gekeken. Wat heel grappig was, Ron zag een vestje hangen met een kaartje van de Primark eraan. Het werd hier alleen voor het viervoudige verkocht.
Misschien een ideetje om hier een boetiek te beginnen met kleding van de Primark

• 23 Januari 2014 - 11:44

Mama:

Woowwwwwwww wat super gaaf weer allemaal.
    Dat Danny dit gedaan heeft zal wel een geweldige indruk op hem hebben gemaakt.
    Ook dat hij in het net ging hangen.
    Super cool hoor. nog heeeeeeeeeeel veel plezier en genieten xxxxx

• 24 Januari 2014 - 20:55

Angele:

hoi wat zijn jullie weer stoer zeg!!
    Leuk!!

• 26 Januari 2014 - 13:02

Bregina:

wat super al die leuke verhalen en er komen bij mij al die mooie herinneringen naar boven
    echt leuk om te lezen en fijn dat jullie er zo van genieten
    ben wel jaloers maar ach dat mag toch best jullie maken echt supergave dingen mee
    ik ga nu de rest effe lezen doeiii