We love the Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu We love the Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu

We love the Grampians

Door: Andrea jongejan

Blijf op de hoogte en volg Andrea

25 Januari 2014 | Australië, Halls Gap

Vanmorgen werd Andrea al vroeg wakker gemaakt door Danny. Ze zouden namelijk "dieren" gaan bekijken. Nou daar hoefden ze niet veel voor te doen. In de voortuin stonden namelijk vier kangaroos. Heel voorzichtig gingen we naar buiten. De kakatoos vlogen ook af en aan. Geweldig om zo wakker te worden. Ron heeft lekker uitgeslapen. Onze vriendjes de emu's kwamen ook nog even langs. Gezellig hoor zulke huisdieren.
Na het ontbijt gingen we de "Grampians" in. De Grampians is een National Park van 1672 km2. Door de branden zijn een heleboel wandelpaden afgesloten. Bij de information maar even gecheckt wat wel mogelijk was. "The Venusbaths" was wel open. Een korte wandeling van 3 km. Even bij de Venusbaths gezeten en Danny n dipje laten nemen. Het barste er van de vliegjes, dus weer terug. Het was te warm om verder wat te ondernemen, dus op naar het zwembad. De rest van de middag hier doorgebracht, heerlijk. Het was echt een warme dag. Zelfs 's avonds was het nog warm. Bij de supermarkt ons avondeten gekocht. Nog even wat "leuke" prijzen.
Een tomaat: 1,35
Een brood : 4,65
Twee kipschnitzels: 10,89
Kaas: 12 vierkante plakjes: 6,95
Fles cola: 3,95
6 bolletjes :4,65
We werden bij het huisje weer verwelkomt door de kangaroos.
Na het avondeten gingen Danny en Andrea weer op avontuur. Naast het huis zaten al 8 kangaroos. Bij het veldje achter het huis zagen we wel 20 kangaroos. Snel naar het huisje om Ron te halen. Hij moest dit ook zien. Waanzinnig om er zoveel bij elkaar te zien.
Je rook, door de warmte, nu wel echt de brandlucht. Maar ze hebben nu alles onder controle. Bij ons huisje zie je ook zwart geblaakte bomen. Dit is van vorig jaar. Zo dichtbij kan het komen. De buitenkant van de stam is verbrand, maar verder groeit de boom gewoon verder.
In het huisje aangekomen staat Andrea naar een schilderij in het huisje te kijken. Goh, apart denkt ze.
Hey Ron, moet je eens kijken. Apart schilderij, zeilbootjes met daarvoor een grote spin. Neeeeee ; zegt Ron, die spin zit OP het schilderij.
Danny en Andrea gingen snel in bad (bubbelbad) in het huisje en lieten "Ron Irwin" het spinnenprobleem oplossen. Ron durfde m niet met een glaasje te vangen, ivm giftig ja of nee.
Dus de spin heeft het niet overleefd.
Onze "Ron Irwin" heeft daarna nog wel het hele huis even gecheckt.
Australië is fantastisch! Maar de spinnen, vliegjes en mieren, daar zijn we geen fan van.

• 26 Januari 2014 - 13:06

Bregina:

hi,hi, die ron als mr. irwin wat een held heb je ook al die gifgroene kikkers in je toilet gehad ?? jammer he van die bosbranden gelukkig dat het nu weer onder controle is en als je dan hoort dat sommige zijn aangestoken pff gewoon zonde van de natuur.

• 26 Januari 2014 - 23:20

Mama:

Het lijkt me zooooo geweldig om elke dag wakker te worden en/of thuis te komen en dan de kangaroes enz.
    allemaal te zien. super gaaf.
    Dree je weet wat de spin betreft ze zijn NOOIT alleen, Dus waar zit de ander, blijf op je hoede, sterkte ( Jij ook Ron want jij moet het opknappen)
    Maar gewoon blijven genieten. xx