Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Andrea Jongejan

Blijf op de hoogte en volg Andrea

02 Februari 2014 | Australië, Sydney

Blue Mountains
Vanmorgen werden we om 7.10 opgehaald. Omdat we te vroeg waren, had de chauffeur nog wat tijd over voor een morningview van the Opera House en the Harbour Bridge.
We kwamen aan bij Mrs. Macquarie, waar we ook met Oud en Nieuw waren. Heel grappig om te zien hoe dit eruit ziet, zonder die 17.000 mensen. Wat foto's genomen van the Bridge en Opera House.
Daarna op weg naar de eerste stop. Featherdale wildlife park. Ja inderdaad weer een wildlifepark. Danny zei nog:"Mama, je zei toch dat we nu geen wildlife parken meer gingen doen. Nee, inderdaad,maar deze hoorde bij deze trip.
Dit was een schattig park, waar je ook weer met de koala op de foto kon. Wij als koala fans, konden dit natuurlijk niet weerstaan. Het was nu trouwens gewoon gratis!. Je mocht de koala niet oppakken, dat is verboden in de staat New South Wales.
Behalve de koala, kon je ook met een python op de foto.
Daar draaien wij onze hand niet meer voor om.
In dit park waren weer andere kangaroos. We wisten niet dat er zoveel verschillende soorten zijn.
Helaas was er in de park ook geen "vogelbekdier" te bekennen.
Nagevraagd waarom ze bijna nergens te vinden zijn. Ze zijn heel zeldzaam en met uitsterven bedreigd, kregen we te horen,
Het is ook heel erg kostbaar om ze te onderhouden. Voor de meeste parken dus gewoon niet te betalen.
Na het park gingen we op naar de Blue Mountains.
De eerste stop was bij Scenic World.
We gingen eerst met een kabelbaan over het regenwoud. De kabelbaan hing op 270 meter boven het regenwoud.
Er was een matglazen vloer, die doorzichtig werd zodra je boven het regenwoud was.
Je kon de 3 Sisters en de waterval goed zien.
Bij de andere kant aangekomen kon je of met de "skyway of de railway" naar beneden, naar de "bodem van de canyon/regenwoud. Wij gingen eerst met de Skyway naar beneden. Wow, wat was dat gaaf. Zo langs de rotswanden naar beneden zoeven.
Een walk door het regenwoud gemaakt. Daarna met "de steilste trein van de wereld" terug naar boven.
Even voor de verbeelding; je hebt van die achtbanen die eerst recht omhoog gaan. Nou dat deed dit treintje ook. Vroeger werd het gebruikt voor de kolenmijn.
Omdat we nu naar boven gingen, gingen we achteruit.
Zodra het treintje startte, begon de muziek van "Indiana Jones".
Het was ook een heel avontuur. De rotsen zoeven voorbij en je ziet het regenwoud steeds verder weg.
Danny vond het best spannend.
Gelukkig niet te spannend om nog een keer "vooruit" naar beneden te gaan. Dit was wel een hele gave attractie vond Danny.
Maar ja, als je beneden bent, moet je ook weer terug naar boven. Het was heel rustig, dus we konden helemaal vooraan zitten.
Dat was echt gaaf!
Terug met de kabelbaan naar ons busje. Wat ook waanzinnig bleef, zo boven het regenwoud zweven.
Het was tijd om wat te eten.
Bij het schattige dorpje Leura.
Bij een leuk cafeetje in het zonnetje een heerlijke panini gegeten.
Na het eten was het tijd om de walk naar de waterval te doen.
Blijft pittig met dit warme weer. Je zweet je echt kapot.
Maar goed, het resultaat was super, dus zeker de inspanning waard
Bij nog een paar uitkijkpunten gekregen: "de 3 Sisters, Echopoint en bij een klif( waar geen railing of wat dan ook was en je dus zo 270 meter naar beneden kon vallen).
Andrea vond dit maar niks met Danny.
Angstvallig bleef ze er ver vandaan met Danny.
Nog de "Devil rose" gezien. Een bloemetje dat sprekend op een duiveltje lijkt.
Ook vandaag hadden we onze prive fotograaf weer bij ons. Danny is dol op foto's maken.
Dit was de laatste stop bij de Blue Mountains.
Op naar de Ferry die ons terug brengt Circulair Cay in Sydney.
Nu denk je bij een Ferry aan een langzame boot. Nou dat was deze zeker niet
De Ferry was alleen voor personen en racete over het water.
Heerlijk met een afternoon zonnetje en lekker windje erbij.
Wij stonden vooraan op de Ferry.
We wilden graag de mooie skyline/bridge en Opera House vanaf het water zien.
Dat was echt een supermooi gezicht.
Het was nog steeds heerlijk weer toen we van de ferry afkwamen.
Bij de bar van The Opera House( waar je uitzicht hebt op de Harbour Bridge) wat gedronken en nog van het zonnetje genoten.
Wat gegeten en terug naar het hotel.
Morgen vliegen we helaas terug naar Nederland.
We willen absoluut NIET terug. We gaan dit heerlijke weer/land ook zeker heel erg missen.

• 02 Februari 2014 - 23:05

Mama:

Je gaat dit land missen, dat deed ik ook al.
    een goede reden om nog eens x terug te gaan toch ?