Our last day in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu Our last day in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu

Our last day in Australië

Door: Andrea Jongejan

Blijf op de hoogte en volg Andrea

02 Februari 2014 | Australië, Sydney

Last day in Australië
Tijdens onze fantastische reis hebben we bijna alle dieren van ons lijstje gezien/geknuffeld/vast gehouden.
Ja bijna allemaal, want eentje ontbreekt nog van ons lijstje.......
Het vogelbekdier!!!!!
Die mag niet ontbreken.
Andrea had gezien dat het vogelbekdier wel bij Sydney Sea Life te bewonderen was.
Aangezien Danny ook zooooo graag het vogelbekdier in het echt wilde zien, gingen Andrea en Danny er nog even samen op uit,
Zo kon Ron mooi nog even werken. Ron heeft van de week weer de grote jaarlijkse beurs in Berlijn waar hij staat en nog het een en ander voor moet regelen
Sydney Sea Life is in de Darling Harbour, niet zo ver bij ons hotel vandaan. Er zijn meer dan 650 verschillende diersoorten in dit aquarium.

De eerste dieren die je ziet bij binnenkomst zijn de drie vogelbekdieren,
Laten wij ze nou gewoon niet zien.
Dus maar even vragen. Ja soms zitten ze verstopt, dus kom over een half uurtje nog even kijken.
Het zal toch niet zo zijn dat we speciaal voor het vogelbekdier hier naar toe gaan en 'm vervolgens niet zien.
Het was een prachtig aquarium met echt heel veel verschillende diersoorten/leefgebieden.
Veel verschillende zeedieren, ook dugongs (familie van de mannattee), waar we in the USA nog in het wild mee hebben gezwommen.
Er waren grote haaien en roggen.
Het aquarium was erg mooi opgezet.
We hebben nog een tweede ronde gedaan, in de hoop het vogelbekdier te zien,
Ja hoor gelukkig!
Niet een , maar drie vogelbekdieren gezien.
Oh,wat zijn ze leuk en grappig in het echt.
Danny heeft nog even een laatste ijsje gegeten.
Helaas moesten we weer terug naar het hotel.
Onze shuttle naar het vliegveld stond al klaar om ons weg te brengen.
Gelukkig paste alle bagage er nog in.
We waren ruim op tijd bij het vliegveld, drie uur van te voren.
We vlogen met een zustermaatschappij van KLM; Ethiad.
Op de heenweg mochten we met sky priority voor. Nu moesten we heel, heel heel lang wachten.
Omdat Ron flying blue Member is, mag hij twee koffers meenemen.
Dit was volgens Ethiad niet zo. De koffer mocht mee, tegen betaling.
Ook werd de handbagage gewogen, te zwaar!!!!!
Aangezien een koffer niet zo zwaar was, raadde ze ons aan wat van de handbagage in de koffer te doen.
We moesten wel weer in de rij staan.
Ondertussen toch wifi, konden we op de KLM site alles opzoeken.
Ron terug naar de balie. Na veel moeite mocht de extra koffer toch mee, want ja het stond zwart op wit dat dat was toegestaan.
Snel naar de douane, want we waren door al dat gedoe twee uur verder.
Bij de douane waren ze zeer vriendelijk, vooral tegen Danny.
Ze wilden allemaal met z'n Koala "Sydney" knuffelen.
Snel door naar het vliegtuig, want ze waren al aan het boarden
Helaas geen tijd om bij de winkels te kijken of wat te eten.
Daar gingen we; op naar Nederland.
Nou ja, eerst naar Dubai, een vlucht van 14 uur.
Tijdens de vlucht nog leuke films bekeken. Danny heeft goed geslapen tijdens de vlucht.
In Dubai een tussenstop gemaakt.
Vanaf Dubai vertrokken we naar Nederland. Een vlucht van 7 uur.
Nog heerlijk filmpjes gekeken. Andrea kon eindelijk de film "Soof" zien.
Deze vlucht had wel wat turbulentie, maar we moeten zeggen dat de vluchten echt meevielen.
Om 6 uur kwamen we in Nederland aan. Het was koud, nat en donker. Heel somber!
Op Schiphol nog even lekker ontbeten. Andrea nam een heerlijk broodje oude kaas. Ron ging voor de kroketten. Ja, ach voor ons was het ook eigenlijk al bijna avond.
Opa Poes kwam ons ophalen van Schiphol.
Weer thuis!
Er stonden gezellige bloemetjes en lieve welkom thuis kaartjes
( bedankt!)
Gelijk maar begonnen met opruimen/de was en boodschappen gedaan.
Oma Lies, Mandy en Merel kwamen nog gezellig langs.
Danny had ze heeeeeel erg gemist.
Om 18.30 was Danny "out", op de bank in slaap gevallen.
Andrea kon tijdens het eten haar ogen niet meer open houden. Zij was om 20.00 uur out.
Ron was 's middags nog gaan slapen. Die had iets meer energie.
Nu maar hopen dat we snel van onze jetlag af zijn.
Na onze fantastische reis is het toch ook wel weer fijn thuiskomen.
Snel aan de slag met onze foto's.
Kunnen we nog even heerlijk nagenieten

• 02 Februari 2014 - 22:59

Mama:

Jullie hebben genoten van een super mooie reis en ik heb genoten van alle verhalen whats app. s