Yes, we zijn er...... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu Yes, we zijn er...... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu

Yes, we zijn er......

Door: Andrea Jongejan

Blijf op de hoogte en volg Andrea

25 December 2013 | Indonesië, Kuta

Yes, we zijn er! Ons avontuur is begonnen.
Maandagmiddag om 17.00 uur vertrokken we van huis. Nog wel wat gestrest. Vooral Andrea was bang dat ze iets vergat of niet geregeld had. Om 17.45 uur waren we bij Schiphol.
Dankzij de Sky priority pas van Ron hoefden we niet te wachten voor het inchecken. Onze koffers zaten zowaar nog onder het maximaal gewicht dat is toegestaan.
Danny mocht achter de balie komen helpen met de koffers.
Klaar om te vertrekken.
Na een lange vlucht, die achteraf heel erg meeviel, zijn we aangekomen op Bali. Danny was tijdens het opstijgen al vertrokken. Na een uurtje dacht hij toch, ik word maar weer wakker. Want tja, mama had verteld dat er in het vliegtuig zoveel leuke films te zien waren. We hadden allemaal ons eigen entertainmentset. Om 01.00 uur was Danny nog aan het genieten van alle filmpjes. Wij hebben ook weer de nodige films gezien, de tijd vloog om.
In Bali aangekomen moesten we best lang wachten bij de douane. Een vriendelijke agent wilde ons best voor laten gaan, tegen betaling natuurlijk.
Ohja,nu wisten we het weer. Met geld krijg je hier alles voor elkaar. We hebben toch maar gewoon netjes op onze beurt gewacht. In de aankomsthal stond de driver met bordje( tussen echt wel 200 andere drivers met bordje) klaar met onze naam erop. Was nog even zoeken tussen al die bordjes.
Op naar ons hotel. Buiten aangekomen vloog de warmte je tegemoet. Dat is wel even anders dan je winterjas/kou/storm...deze temperatuur.
Om 23.00 uur kwamen we bij ons hotel aan.
Wat zijn hier toch een vriendelijke mensen.
Helaas was het restaurant al gesloten, maar ...zei het meisje van het hotel. Je kan wel Mc Donalds hier laten bezorgen.
Wat!!!!! Laten bezorgen? Dus maar even de Mc Donalds gebeld.
En ja hoor het werd netjes bezorgd. Ongelooflijk, ze zijn hier een stapje verder dan ze in Nederland zijn.
Heerlijk gaan slapen. Ondanks het tijdverschil waren we alle drie zo moe en vielen gelijk in slaap.
Kerstochtend was de Kerstman nog langs geweest( na de film "Midden in de winternacht" gelooft Danny heilig in de Kerstman, ach we laten het nog maar zo) hij riep dus ook keihard door het raam: Bedankt Kerstman!
Bij het ontbijt werden we welkom geheten door een (bruine) kerstman ( Danny zag het niet eens) en gezellige kerstmuziek met een zonnetje. Nog wel even wennen hoor.
Ron was ook weer helemaal blij,want er was een omeletkokkie.
Het was heerlijk weer, dus na het ontbijt naar het zwembad. Een heerlijk dagje relaxen. Om wat meer in de relaxstand te komen had Andrea gelijk een massage geboekt. Een heerlijke uitgebreide massage van 60 minuten, slechts 13 euro. Waarschijnlijk zal dit niet de laatste massage hier zijn.
In de namiddag naar het centrum van Kuta. We hadden om 19.00 uur gereserveerd bij het Hardrock Café.
Nog even lekker rond geslenterd in Kuta, voor en na het eten.
Danny werd gelijk geconfronteerd met de armoede hier.
Heel veel kleine kinderen op straat, die spullen verkopen of bedelen. Triest!
Danny had bedacht dat wij de kinderen dan maar mee naar huis moesten nemen.
Helaas gaat dat niet.
Ook de offerschaaltjes hebben indruk gemaakt.
We hadden van te voren al het een en ander uitgelegd, maar dat is wat anders dan er ook een beeld bij hebben.
Danny houdt ze goed in de gaten. Hij vindt het wel gek dat er gewoon lekkere koekjes op straat liggen.
De Indonesische bevolking is dol op blond. Danny is dus al een paar keer als bezienswaardigheid op de foto geweest.
Het was een heerlijke eerste vakantiedag..... Op naar nog meer mooie dagen!
Nog een grappig feitje
Je kan hier op z'n meest 1.250.000 roepia's pinnen , in een transactie.
Dat is omgerekend......75 Euro.

• 26 December 2013 - 00:45

Mama:

Fijn dat alles is goed gegaan en dat jullie lekker genieten. Ben jaloers Dree op die lekkere massages.
    Was dat in jullie Hotel?
    Mooi dat je maar zo weinig in 1 keer kan pinnen kan je ook niet e veel uitgeven (hihi).
    Heel veel plezier genietse en stuur een beetje zon naar ons door. xxxxxxxxx Oma xxxxxxxxxxxxx