NYD Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu NYD Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Jongejan - WaarBenJij.nu

NYD Sydney

Door: Andrea Jongejan

Blijf op de hoogte en volg Andrea

02 Januari 2014 | Australië, Sydney

NYD Sydney
Een beetje brak werden we vanmorgen wakker.
Zijn we niet meer gewend zo laat naar bed te gaan. Het plan was eerst om naar het strand te gaan. Maar aangezien we toch een beetje verbrand waren( dat krijg je van dat wachten in de volle zon) besloten we om gewoon lekker de stad in te gaan. Rustig aandoen en genieten van Sydney. Je merkt er weinig van dat het nieuwjaarsdag is. Alle winkels zijn gewoon open. Wij besluiten richting paddy market te gaan. Hier komen we zeker nog terug om de laatste dagen souvenirs te kopen. Heel veel leuke dingen gezien. Danny zou het liefste alle Australische dieren als knuffels willen kopen. Hij had van de oma's en opa geld gekregen om zelf wat in Australië te kopen. Hij riep al gelijk daar wil ik een koala en kangoeroe voor kopen. Hij heeft een koala en wombat gekocht. Daarna richting Darling Harbour. Daar zit een geweldig, grote playground voor kinderen. Er zijn fonteinen, glijbanen, klimbanen, een waterspeelplaats en nog veel meer. Het was heerlijk weer. Dus Danny heeft lekker in het water gespeeld. Heerlijk rondgeslenterd in de Darling Harbour, wat echt een heel leuk en gezellig gedeelte in Sydney is. Er was straattheater, dus verschillende optredens gezien. Onder andere een vrouw die een act met vuurballen en een dwangbuis deed. Dit vond Danny toch wel spannend. We zijn net voor we weg gingen nog naar een show van Hans Klok geweest. In die show moet hij ook uit een dwangbuis ontsnappen. Lukt hem dat niet op tijd, dan klapt de grote haaienklem( zoals Danny m noemt) dicht. Dit heeft nogal indruk gemaakt. Maar dit keer was het alleen ontsnappen, zonder de grote klem. Hij kroop toch wel even dicht tegen mama aan. Nog even in de draaimolen. Wat gegeten bij de Darling Harbour en daarna richting het hotel. Morgen gaan we de auto ophalen en vertrekken uit Sydney.
Ons hotel heeft een dakterras op de 45ste verdieping. We gingen nog even vanaf de top de stad bekijken.
Heel gaaf om de stad ,met al die lichtjes ,vanaf die hoogte te zien.

• 02 Januari 2014 - 23:31

Mama:

Is leuk he de Paddy market, daar ben ik ook geweest. Dus leef je uit straks ( terugwerg) maar eerst genieten van de rest van Australie xx